رئیس بازرگانی استان یزد

تمامی دستگاه های اجرائی در جهت اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها تلاش می کنند

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:محراب اسکندری از تلاش وزارت بازرگانی به مانند سایر دستگاه های اجرائی، در راستای اجرای صحیح قانون هدفمند سازی یارانه ها خبر داد.
رئیس بازرگانی استان یزد
در گفتگو با یزد فردا،، اهداف و برنامه های قانون هدفمند سازی یارانه ها را، توسعه عدالت اجتماعی، افزایش کیفیت تولیدات داخلی و اصلاح الگوی مصرف دانست .
وی تخصیص بهینه منابع، شکوفائی اقتصاد، ، توسعه سرمایه گذاری و جلوگیری از قاچاق کالا را نیز از دیگر اهداف اجرای این قانون ذکر نمود که درنهایت رفاه عمومی را به دنبال خواهد داشت.
اسکندری وظائف محوله به وزارت بازرگانی در اجرای این قانون را ، سه مأموریت اساسی تأمین، توزیع و نظارت دانست.
وی افزود:در بحث تأمین کالا و با اعتقاد به این مسئله که هیچ کمبودی در زمینه تأمین کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد، 22 قلم کالای اساسی وحساس و ضروری که نیاز بیشترجامعه است ،به عنوان ذخیره کالائی، مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه، با برنامه ریزی های قبلی، ذخیره سازی لازم صورت پذیرفته است.
اسکندری افزود: بر اساس اخرین آمار در 10 قلم کالائی ، به عنوان مثال، در شکر 207 هزار تن برای کشور تکلیف به ذخیره سازی شده است که آمار، بالغ بر 135 هزار تن موجودی مهرماه را نشان می دهد
وی خاطرنشان ساخت :در مورد بقیه کالاها نیز، ذخیره سازی لازم صورت پذیرفته است و پس از ابلاغ قانون هدفمندی یارانه ها و در صورت وجود مشکلات احتمالی ،با بهره گیری از پتانسیل ذخیره سازی، اقدامات لازم را در جهت تنظیم بازار صورت خواهیم داد.
اسکندری اقدام دیگر در بحث وظائف بازرگانی در اجرای این قانون را، مربوط به حوزه نظارت ذکر نمود که از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی اولویت بازرسی بازرگانی را، 22 قلم کالای ضروری دانست که تمامی اقدامات نظارتی در مورد آتها انجام می پذیرد و دیگر کالاها نیز، بر اساس گزارشات و بازرسی ها ،مورد توجه قرار می گیرند.
اسکندری همچنین از برخورد جدی با متخلفان اقتصادی نیز خبرداد و افزود: با هماهنگی با اداره تعزیرات حکومتی و قاضی کشیک، نسبت به صدور حکم لازم جهت متخلفان اقدام می شود.
وی عدم درج قیمت، احتکار و جلوگیری ازگران فروشی را از مواردی دانست که، مردم می توانند با تماس با تلفن 124 از صبح تا 10 شب، نسبت به اطلاع رسانی اقدام نمایند، همچنین تلفن مجامع و اتحادیه های صنفی نیز در این حوزه، یاریگر بازرسان خواهند بود.
این مسئول از سازماندهی 85 نفر در قالب 27 تیم بازرسی نیز خبر داد که 22 تیم به بازرسی از واحدهای صنفی و 5 تیم نیز به بازرسی از واحدهای تولیدی خواهند پرداخت.
اسکندری همچنین از حضور 200 بازرس افتخاری نیز در مجموعه بازرگانی استان خبر داد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا